El passat 11 de juny, la “Mostra de Balls de Diables Tradicionals de Catalunya 2022” va portar a Igualada dotze colles del Camp de Tarragona i el Gran Penedès, convocats pel Ball de Sant Miquel i els Diables igualadí: la Llacuna, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Sitges “Colla Vella”, St. Quintí de Mediona, l’Arboç, la Riera de Gaià, Torredembarra, el Vendrell, Tarragona i Reus. L’entitat igualadina ha presentat breument el tancament pressupostari.
En primer lloc, l’entitat vol destacar que es va poder fer tot allò proposat en el projecte. I, en segon lloc, l’equilibri pressupostari assolit. Així, el balanç econòmic final de la Mostra de Balls de Diables tradicionals de Catalunya ha sigut d’un total de 17.519,06€ de despeses i un total de 17.996€ d’ingressos; la majoria de l’aportació ha sigut de l’Ajuntament d’Igualada, atès que va ser una de les propostes escollides per procés participatiu, si bé s’hi inclouen més de 3.000€ de patrocinadors gestionats pel Ball de Sant Miquel. El petit marge de benefici aconseguit de vora 450€ es destinarà a finançar despeses habituals de l’entitat com, per exemple, cobrir l’assegurança o renovar vestits o utillatge del ball.
Organitzada en el marc d’Igualada com a Capital de la Cultura Catalana 2022, aquesta Mostra va ser una de les propostes escollides per votació popular. El Ball de Sant Miquel i els Diables va presentar un projecte que es basava en l’actuació de balls parlats als barris d’Igualada, una cercavila de foc pel centre i una encesa final de mig miler de diables. La proposta també incloïa un sopar final amb tots els participants així com actes conjunts amb l’Agrupació Fotogràfica d’Igualada.
Despeses | |||
---|---|---|---|
Promoció de l’esdeveniment | 1.377,84€ | ||
Samarretes voluntaris | 272,98€ | ||
Equips de so | 1.210,00€ | ||
Autobús | 176,00€ | ||
Pirotècnia | 10.604,83€ | ||
Sanitaris portàtils | 584,91€ | ||
Lloguer taules i cadires | 1.000,00€ | ||
Sopar (menjar, beure i despeses relacionades) | 1.102,50€ | ||
Concursos fotogràfics | 1.190,00€ | ||
Total | 17.519,06 |
Ingressos | |
---|---|
Aportació Ajuntament | 14.796,00€ |
Patrocinadors | 3.200,00€ |
– | |
– | |
– | |
– | |
– | |
– | |
– | |
Total | 17.996,00€ |